sekretariat@pcum.pl 41 34 70 340

Znak sprawy AdG.26.1.2025                                                             Kielce, 22.01.2025 r.

 

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OFERT

działając na podstawie przepisu art. 26 ust.1 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 799) oraz art. 146  Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. Nr 146).

DYREKTOR

Powiatowego Centrum Usług Medycznych w Kielcach,  ul. Żelazna 35,  25-014 Kielce,

ogłasza konkurs ofert, znak sprawy AdG.26.1.2025, na udzielanie świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów PCUM Kielce w zakresie wykonywania badań laboratoryjnych,

z wykorzystaniem pomieszczeń PCUM jako punktu pobrań na podstawie umowy najmu.

Kody CPV: 85100000-0, 85111810-1, 85145000-7

Dokumenty konieczne do przygotowania i złożenia oferty:

Szczegółowe Warunki Konkursu Ofert, wzór formularza ofertowego oraz pozostałe załączniki do SWKO dostępne są w siedzibie Zamawiającego w Dziale Administracji, pok. Nr 407, od dnia 22.01.2025 r., od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 – 14:00, lub na stronie internetowej Powiatowego Centrum Usług Medycznych w Kielcach: www.pcum.pl, w zakładce „przetargi”.

 

Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

Oferty należy sporządzić w języku polskim i  przesłać drogą elektroniczną na adres: p.sotniczuk@pcum.pl,  lub złożyć  w Sekretariacie Powiatowego Centrum Usług Medycznych w Kielcach, ul. Żelazna 35, 25-014 Kielce, pok. 405, IV piętro, na  formularzach ofertowych udostępnionych przez Udzielającego zamówienia, do dnia 03.02.2025 r. do godz. 09:45 w zaklejonej kopercie opatrzonej pieczęcią Wykonawcy  pod rygorem nieważności, oznaczonej napisem:

„Konkurs ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie badań laboratoryjnych dla Powiatowego Centrum Usług Medycznych w Kielcach z wykorzystaniem  jego pomieszczeń,  na podstawie umowy najmu jako punktu pobrań. Nie otwierać przed 03.02.2025 r. godz. 10:00”. 

Oferty przesłane drogą elektroniczną winny być opatrzone podpisem elektronicznym i zabezpieczone hasłem. Hasło umożliwiające otwarcie oferty Wykonawca udostępni Zamawiającemu o godzinie otwarcia ofert tj. 10:00, najpóźniej do godz. 10:15. Nie nadesłanie hasła o określonej godzinie skutkować będzie odrzuceniem oferty.

Oferta powinna spełniać warunki określone w Szczegółowych Warunkach Konkursu Ofert (SWKO).

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 03.02.2025 r. o godz. 10:00 w siedzibie Udzielającego zamówienia, rozstrzygniecie konkursu: do 10 dni od daty otwarcia ofert.  

Umowa na świadczenie usług zawarta zostanie na okres 24 miesięcy, od dnia 05.03.2025 r.

Oferent jest związany złożoną ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Udzielający zamówienia zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu oraz do przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyn.

 

  Szczegółowe Warunki Konkursu Ofert

 

I. Udzielający zamówienia

Powiatowe Centrum Usług Medycznych w Kielcach, ul. Żelazna 35, 25-014 Kielce

NIP 959-14-98-969, REGON 000985332

Godziny urzędowania: 7:00 – 14:35

Adres strony internetowej: www.pcum.pl

Numer telefonu:  41-347-03-83,  e-mail: przetargi@pcum.pl

II. Przedmiot konkursu:

Przedmiotem konkursu ofert jest udzielenie świadczeń zdrowotnych (kody CPV 85100000-0, 85111810 –1, 85145000 – 7) na rzecz pacjentów Udzielającego zamówienie w zakresie badań laboratoryjnych  z wykorzystaniem jego pomieszczeń na podstawie umowy najmu, jako punktu pobrań. Badania wymienione  w arkuszu asortymentowo – cenowym wykonywane będą  w certyfikowanych pracowniach Wykonawcy, przy pomocy sprzętu medycznego Wykonawcy  i personelu medycznego  o kwalifikacjach zawodowych koniecznych do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z posiadaną wiedzą medyczną, obowiązującymi standardami oraz przepisami prawa, a w szczególności przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej  (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 633 ze zm.) i ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2280 z późn. zm.).

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 2 do SWKO – wykaz asortymentowy badań z ich opisem i szacunkową ilością na okres umowy.

 

III. Wymagania konieczne dla Oferentów:

 

1. W konkursie ofert w myśl art. 26 ust. 1 Ustawy o działalności leczniczej  z dnia 15 kwietnia 2011 roku zamówienie może być udzielone podmiotowi wykonującemu działalność leczniczą.

2. Oferent musi posiadać personel z uprawnieniami do wykonywania świadczeń zdrowotnych objętych ofertą.

3. Oferent musi posiadać wyposażenie w aparaturę i sprzęt medyczny zgodny z wymogami przewidzianymi przepisami prawa, które pozwolą na realizację pełnego zakresu świadczeń objętych ofertą.

4. Świadczenia zdrowotne zlecane będą przez Udzielającego zamówienie w ilościach uzależnionych od jego aktualnych potrzeb.

5. Wyniki badań muszą być podpisane przez osoby z odpowiednimi w danym zakresie kwalifikacjami i uprawnieniami.

6. Oferent jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji medycznej i statystycznej stosownie do przepisów obowiązujących w podmiotach wykonujących działalność leczniczą.

7. Oferent jest zobowiązany do wykonywania świadczeń zdrowotnych z należytą starannością zgodnie z aktualną wiedzą medyczną i przepisami prawa.

8. W przypadku wystąpienia problemów z wykonaniem danego zlecenia lub przedłużającym się terminem jego realizacji Przyjmujący zamówienie powinien poinformować niezwłocznie telefonicznie p. Annę Jaworską – Dąbrowską , nr tel. 605-055-989 oraz pocztą elektroniczną na adres e-mail: a.jaworska@pcum.pl, oraz sekretariat PCUM na adres e-mail: sekretariat@pcum.pl o wszelkich problemach z realizacją zlecenia.

9. Badanie objęte ofertą jest badaniem kompletnym. Jeżeli istnieje konieczność jego powtórzenia z przyczyn leżących po stronie Przyjmującego zamówienie, cena za badanie obejmuje jego powtórzenie.

10. Przyjmujący zamówienie jest zobowiązany do posiadania polisy OC, obejmującej szkody będące następstwem udzielenia świadczeń zdrowotnych albo niezgodnego z prawem zaniechania udzielenia świadczeń zdrowotnych, zawartej na warunkach przewidzianych przez przepisy prawa przez cały okres obowiązywania umowy. W sytuacji gdy w trakcie obowiązywania umowy polisa OC ulegnie zakończeniu Oferent zobowiązany jest do zawarcia nowej polisy OC, celem zapewnienia ciągłości ochrony ubezpieczeniowej w  czasie wykonywania przedmiotowej umowy.

11. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. W celu wykazania spełniania w/w warunku Oferent zobowiązany jest do wykazania, że:

- jest wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzoną zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 633 ze zm.)

- jest wpisany do ewidencji laboratoriów prowadzonej przez Krajową Izbę Diagnostów Laboratoryjnych na postawie ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2280 z późn. zm.).

12. Ofertę należy sporządzić w języku polskim w formie pisemnej. Każda zapisana strona oferty powinna być podpisana i opatrzona imienną pieczątką Oferenta. Oferty nieczytelne zostaną odrzucone. Braki w zakresie załącznika cenowego (tj. brak ceny, lub innych istotnych elementów oceny oferty) stanowią podstawę do odrzucenia oferty.

 

IV. Termin i miejsce realizacji zamówienia:

Termin wykonania zamówienia – 24 miesiące od dnia 05.03.2025 r.

 

Miejsce realizacji zamówienia –  Powiatowe Centrum Usług Medycznych  w Kielcach przy ul. Żelaznej 35.

 

V. Kompletna oferta powinna zawierać:

  1. uzupełniony formularz ofertowy zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do SKWO  oraz  wykaz asortymentowo - cenowy badań z ich opisem i szacunkową ilością na okres umowy, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do SKWO.
  2. oświadczenie lub aktualny odpis o wpisie do rejestru podmiotów leczniczych prowadzonego przez właściwy Urząd Wojewódzki, wraz z jego numerem.
  3. aktualny odpis  lub wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy podmiotów leczniczych o których mowa w art. 4 u.d.l.) lub wypis lub wydruk  z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  4. dokument potwierdzający nadanie REGON.
  5. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Oferent nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Oferent zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności zyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
  6. kopia polisy OC lub innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawcy (wraz z potwierdzeniem opłacenia składki), o którym mowa w art. 25 ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 633 ze zm.) oraz w wysokości określnej w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29.04.2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2019 r., poz. 866).
  7. oświadczenie o kontynuacji ubezpieczenia przez cały okres trwania umowy.
  8. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
  9. pełnomocnictwo do podpisania i złożenia oferty, jeżeli osoba podpisana nie jest wymieniona w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy, jako uprawniona do jego reprezentowania. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w oryginale lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
  10. oświadczenie, że Oferent akceptuje postanowienia treści umów zamieszczonych w załącznikach nr 3, 3a, 3b  do SWKO, zgodnie z Załącznikiem nr 1.

 

Brak złożenia w ofercie któregokolwiek z dokumentów wymienionych w punkcie V skutkować będzie odrzuceniem oferty.

Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej w języku polskim.

Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski i powinny być poświadczone przez Wykonawcę.

Wszystkie kartki oferty powinny być trwale spięte, ponumerowane oraz zaparafowane lub podpisane przez osobę (osoby) uprawnioną(e) do występowania w imieniu Wykonawcy (dalej „Osoby Uprawnione”). Ewentualne poprawki w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób i parafowane przez Osoby Uprawnione. Dodatkowo, w przypadku oferty składanej przez pełnomocnika, do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie dla Osoby Uprawnionej do reprezentowania jednego Wykonawcy lub konsorcjum.

Każdy Wykonawca może przedstawić tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie każdej z nich.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Propozycje rozwiązań alternatywnych lub wariantowych nie będą brane pod uwagę.

Oferenci ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty.

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

 

VI. Termin, miejsce oraz sposób składania i otwarcia ofert.

  1. Oferta powinna spełniać warunki określone w przepisach szczególnych oraz niniejszych Szczegółowych Warunkach Konkursu Ofert.
  2. Ofertę wraz ze wszystkimi załącznikami należy przesłać drogą elektroniczną na adres: p.sotniczuk@pcum.pl  lub umieścić w jednej zapieczętowanej lub w inny trwały sposób zabezpieczonej kopercie oznaczonej napisem:

„Konkurs ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie badań laboratoryjnych dla Powiatowego Centrum Usług Medycznych w Kielcach z wykorzystaniemjego pomieszczeń,na podstawie umowy najmu jako punktu pobrań. Nie otwierać przed 03.02.2025 r. godz. 10:00”.

  1. Na kopertach należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot nieotwartej oferty w przypadku dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie.
  2. Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.
  3. Oferty należy składać  w terminie do 03.02.2025 r. do godz. 09:45 drogą elektroniczną na adres p.sotniczuk@pcum.pl lub w siedzibie Zamawiającego – PCUM Kielce, przy ul. Żelaznej 35, IV piętro - Sekretariat Dyrekcji.

Oferty przesłane drogą elektroniczną winny być opatrzone podpisem elektronicznym i zabezpieczone hasłem. Hasło umożliwiające otwarcie oferty Wykonawca udostępni Zamawiającemu o godzinie otwarcia ofert tj. 10:00, najpóźniej do godz. 10:15. Nie nadesłanie hasła o określonej godzinie skutkować będzie odrzuceniem oferty.

Oferty przesłane w formie papierowej należy składaćw terminie do 03.02.2025 w siedzibie Zamawiającego – PCUM Kielce, przy ul. Żelaznej 35, IV piętro - Sekretariat Dyrekcji.

  1. O zachowaniu terminu decyduje data i godzina wpływu oferty do Udzielającego zamówienie.
  2. Termin przyjmowania zapytań do niniejszego konkursu upływa w dniu 28.01.2025 r. o godz. 12:00. Korespondencja dotycząca pytań i odpowiedzi do SWKO - przy użyciu środków komunikacji elektronicznej ( e- mail Zamawiającego: przetargi@pcum.pl  ),

Osoba do kontaktu: Pan Zbigniew Gójski, tel. 413 470 383 w godz.07:30 do 13:30.

  1. Otwarcia ofert dokona Komisja Konkursowa w dniu 03.02.2025 r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego – PCUM Kielce, przy ul. Żelaznej 35,  IV piętro – gabinet Zastępcy Dyrektora.   
  2. Rozstrzygnięcie konkursu ofert i ogłoszenie wyniku konkursu zamieszczone zostanie na stronie internetowej Udzielającego zamówienie najpóźniej w terminie 10 dni od daty otwarcia ofert.

Termin związania ofertą: 30 dni licząc od upływu terminu składania ofert.

VIII. Kryteria oceny ofert.

 

  1. Cena za udzielanie świadczeń – 100 %

Cena najtańszej oferty

  •  

Cena badanej oferty

 

Cenę stanowi całkowity koszt ponoszony przez Zamawiającego.

Wybrana zostanie ta oferta która uzyska największą sumę punktów w wymienionym kryterium.

 

 

  IX. Zamawiający ustala miesięczną stawkę czynszu za 1m2 wynajmowanych pomieszczeń  w wysokości 105,00 zł netto +VAT.

          

 

 X. Środki odwoławcze.

 

  1. Świadczeniodawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez Udzielającego zamówienie zasad przeprowadzania postępowania w sprawie zawarcia umowy o udzielenie zamówienia na świadczenia zdrowotne oraz oferentom przysługują środki odwoławcze i skarga na zasadach określonych w art. 153 i 154 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2022 r., poz. 2561, z późn. zm.)  w zw. z art. 26 ust. 4 ustawy o działalności leczniczej.
  2. Udzielający zamówienia zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu składania ofert.
  3. Udzielający zamówienia zastrzega sobie prawo odwołania konkursu bez podania przyczyny.
  4. Udzielający zamówienia zastrzega sobie prawo do zamknięcia konkursu bez wyboru którejkolwiek z ofert.
  5. Udzielający zamówienia zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu rozstrzygnięcia konkursu.

 

XI. Umowa.

 

Okres obowiązywania umowy: od 05.03.2025 r. do 05.03.2027 r.

Wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do SWKO.

 

 

XI. Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679                 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),dalej „RODO”, informuję, że:

 

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Usług Medycznych w Kielcach, ul. Żelazna 35, 25-014 Kielce.

2. Inspektorem ochrony danych osobowych w PCUM Kielce  jest Pani/Pan Ariel Drabarek tel. 512-910-383.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z konkursem ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych  w zakresie wykonywania badań laboratoryjnych  dla potrzeb PCUM w Kielcach z wykorzystaniem jego pomieszczeń na podstawie umowy najmu jako  Punktu pobrań, znak sprawy AdG.26.1.2025.

4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym

udostępniona zostanie dokumentacja postępowania konkursowego.

5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana

dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu konkursowym.

7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane

w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO

8. Posiada Pani/Pan:

− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana

dotyczących;

− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;

− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia

przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w

art. 18 ust. 2 RODO;

− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna

Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza

przepisy RODO;

9. Nie przysługuje Pani/Panu:

− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych

osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

ZATWIERDZAM

Wykaz załączników stanowiących integralną część SWKO:

Załącznik nr 1  „Formularz ofertowy”

Załącznik nr 2  „Wykaz asortymentowo-cenowy  "

Załącznik nr 3 „ Wzór umowy "

Załącznik nr 3a „Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych ”

Załącznik nr 3b „Wzór umowy najmu”

Pobierz załącznik

INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT

Pobierz załącznik

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Pobierz załącznik